Selasa, 2 Ogos 2011

pengalaman buruk

pada pukul 8.00 a.m aku bangun dari tidurku.aku ingin ke bilik air untuk mandi tetapi aku duduk sekejap untuk rehatkan mata aku untuk seketika.selepas itu pada pukul 8.30 a.m aku pergi ke bilik air uktuk mandi dan selepas itu aku terus menuju ke bilik kawan aku untuk kejutkan die untuk mandi.aku dan kawan aku fikri bersiap-siap untuk pergi ke kampung aku untuk menghabiskan cuti semester aku.
        pada pukul 9.00 a.m aku dengan kawan aku keluar  dari rumah dan masuk kedalam kereta perodua viva milik aku.kemudian kami menuju ke kedai makan berhampiran dahulu untuk sarapan pagi sebelum kami bertolak ke kampung aku di kedah.selepas selesai sarapan pagi,kami pun bertolak dari bandar kuala lumpur yang sesak ke kampung aku di kedah.oleh kerana kami ingin menikmati perjalanan yang seronok kami pun ikut jalan lama dan tidak menggunakan jalan lebuhraya.
        setelah hampir setengah jam perjalanan dari kuala lumpur ke kedah.tiba-tiba tayar kereta kami bocor dan meletup dan kereta kami pun melayang dan terbabas ke tepi jalan.mujurlah kami tidak tercedera.selang dua minit selepas itu,sebuah kereta berhenti untuk menghulurkan bantuan.
        ketika seorang pemuda sedang menukar tayar kereta kami,seorang lagi lelaki tiba-tiba mengeluarkan pisau dan mengugut kami mengeluarkan duit dan barang bernilai.tetapi kami berkeras tidak mahu bagi dan menyebabkan berlaku pergelutan diantara kami dan kawan saya telah ditikam diperut,pencuri tadi terus menghentak kpala saya dengan spanar dan melarikan diri.
          pada pukul 5.00 pm aku tersedar daripada pengsan.aku dapati aku dan kawan aku sedang berada di hospital.seorng lelaki menjumpai kami terbaring di tepi jalan sambil kawan aku berlumuran darah.lelaki tersebut menghantar kami ke hospital.tidak lama kemudian ibu bapa aku dan kawan aku tiba di hospital.tidak lama kemjudian kawan aku pula tersedar.kami berasa bersyukur kera selamat dibawa ke hospital dan tidak mengalami kecederaan parah.






p/s: ini hanyalah rekaan semata2. ini sample karangan yang aku buat sendiri.sila komen ye ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan